niedziela, 17 marca 2013

Hello, yellow !

Różne są opinie na temat tego, czy kolor żółty jest dobrym kolorem na ściany w mieszkniu. Zapewne niektórym może kojarzyć się z tzw. epoką "kanarka", kiedy to miał,  łagodnie mówiąc, dość męczący odcień, który królował w wielu mieszkaniach w latach 70-tych, 80-tych. A jednak żółty to energia i pogoda ducha. Jest uznawany za jeden z najbardziej pobudzających kolorów i doskonale prezentuje się w zestawieniu z szarościami, czernią, bielą, ale i błękitem. Gdybyśmy sięgneli do psychologi barw na temat żółtego dowiemy się, że wiąże się on z pogodnym nastrojem, ożywieniem, przekraczaniem granic, pragnieniem rozwijania się, dążeniem do radości i szczęścia.
Dla mnie kolor żółty to kolor, który ma w sobie bardzo dużą dawkę dobrej energii, kojarzy mi się ze słońcem i beztoską wakacyjnych dni. Pamiętam jak mój Tata sadził rzędy słoneczników na działce, tworzyły one swego rodzaju żywy parawan oddzielający naszą poseję od sąsiada :) A wracając do tematu to ten kolor zastosowany we wnętrzu może pobudzać do działania lub odprężać, wszystko zależy od wybranego odcienia oraz rodzaju koloru z jakim go zestawimy. Ja w swoim przyszłym mieszkaniu, które już niebawem odbiorę, prędzej postawiłabym na dodatki w tym kolorze, niż na  malowane czy tapetowane ściany. Głównie dlatego, że chcę by moje mieszkanie zmieniało czasem swój nastrój, a przecież tak łatwo osiągnąć ten efekt poprzez wymianę prostych elementów - poduszek, latarenek, świeczników, świec, ramek do zdjęć, no i oczywiście nie możemy zapomnieć o pięknych kwiatach. Poniżej aranżację i pomysły, które szczególnie przypadły mi do gustu :)





















Zdjęcia: Pinterest.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz